چگونه خارش و سوزش واژن را بطور طبیعی درمان کنید؟ +فیلم و عکس

سوزش واژن

خارش سوزش واژن و نواحی اطراف آن از مشکلات شایع و آزار دهنده زنان است که در هر دوره ای ممکن است رخ دهد.

اگر از خارش و سوزش واژن به ویژه در دوران بارداری، پریود یا یائسگی رنج می برید در ادامه مقاله با دکتر گیاهی همراه شوید تا با تعدادی از روش های خانگی، گیاهی و دارویی برای درمان سوزش واژن آشنا شویم.

درمان طبیعی خارش و سوزش واژن

– سرکه سیب دارای خواص ضدباکتری و ضد قارچی است و از موثرترین درمان های طبیعی خارش و سوزش واژن به شمار می رود

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص را با ۱ لیوان آب گرم مخلوط کرده و روزانه دو بار و به مدت چند روز از آن برای شستن واژن استفاده کنید.

– برای درمان سریع خارش یا سوزش واژن از کمپرس سرد استفاده کنید زیرا این کار باعث بی حس شدن ناحیه شده و به کاهش التهاب و خارش آن کمک می کند.

– وان حمام را با آب گرم پر کرده و نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان به حالت چمباتمه بنشینی

– چند قطره روغن سیر را با ۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کرده و به ناحیه واژن بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشویید

عسل طبیعی از راه های طبیعی درمان خارش واژن است زیرا حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که به درمان عفونت های میکروبی کمک می کند.

عسل را به ناحیه مورد نظر مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه حمام آب گرم بگیرید. دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

همچنین ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ لیوان آب گرم مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید

سوزش واژن

خارش و سوزش واژن بسیار آزاردهنده است و علاوه بر خارش ایجاد سوزش نیز می کند. یک راه درمان طبیعی برای این مشکل استفاده از عسل می باشد. عسل طبیعی به خوبی با باکتری ها و میکروب ها مبارزه می کند و آن ها را از بین می برد. همچنین عسل خاصیت تسکین دهنده دارد و می تواند التهاب و خارش و سوزش را کم کند. برای انجام این کار شما باید، مقدار کمی عسل را روی واژن بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و در این مدت واژن بدون پوشش باشد. سپس بعد از گذشت ۳۰ دقیقه واژن را به خوبی با آب ولرم بشویید. می توانید این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی:   روشهای درمان قطعی نقرس توسط اساتید طب سنتی+فیلم

مقداری عسل طبیعی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری عسل طبیعی دکتر گیاهی در یک لیوان آب داغ حل کرده و صبح ناشتا مصرف شود، این کار باعث از بین رفتن و درمان عفونت و سوزش واژن میشود

خوردن دوسین (ترکیب عسل و سیاهدانه) هرشب به میزان یک قاشق مرباخوری باعث رفع سوزش واژن میشود

خوردن عرق رازیانه به همراه عسل برای سوزش واژن مفید است.

درمان خارش و سوزش واژن با عسل

بین ۲۰ تا۳۰گرم از عسل دکتر گیاهی را روی واژن بمالید، ۳۰دقیقه بدون پوشش باشید بعد از این مدت با آب گرم خوب موضع رابشویید تا عسل ها کاملا پاک شود، این کار را ۲ بار در روز تکرارکنید.

علت سوزش واژن چیست

رشد باکتری‌های مضر در واژن می‌توانند منجر به عفونت  و سوزش واژن شود

بارداری، مقاربت، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و ضعف سیستم ایمنی می‌تواند یک زن را بیشتر در معرض ابتلا به قارچ واژن قرار دهد

کاهش تولید استروژن که در اواخر دوران بارداری زنان رخ می‌دهد می‌تواند باعث خشک شدن و نازک شدن لبه‌های واژن گردد. این امر می‌تواند منجر به خارش و سوزش شود

برخی مواد شیمیایی مثل کرم‌‌ها، کاندوم‌ها، فوم‌های پیشگیری از بارداری، مواد شوینده، صابون، دستمال معطر و نرم کننده‌های پارچه‌ای می‌توانند موجب تحریک واژن شوند

مطلب پیشنهادی:   با چاقی خداحفظی کنید، راهکارهای جدید برای لاغری سریع

بیماری های مقاربتی

بیماریهای مقاربتی شامل : کلامیدیا، سوزاک، تریکومونا، زگیل ناحیه تناسلی و تبخال ناحیه تناسلی باعث خارش، سوزش واژن و علائم دیگر می شود

باکتری های واژن

وجود باکتری های سالم در واژن کاملا طبیعی است. اما رشد باکتری های اشتباه در واژن باعث عفونت و سوزش واژن می شود.

عفونت قارچی

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی و سوزش واژن از بین خواهد رفت.

سوزش واژن در هنگام نزدیکی

عوامل مربوط به رابطه‌ جنسی که ممکن است موجب خارش و سوزش واژن شوند شامل استفاده از کرم‌ها و ژل‌های اسپرم‌کش یا سایر وسایل جلوگیری از بارداری است

سوزش واژن در بارداری

خارش و سوزش واژن که ناشی از قارچ باشد معمولا به دلیل نوعی قارچ به نام  کاندیدا ایجاد می شود. کاندیدا به طور طبیعی در واژن زن زندگی می کند اما در طول دوران بارداری، افزایش سطح استروژن و پروژسترون به ایجاد محیط مستعد رشد این مخمر کمک می کند و شانس ابتلای مادر باردار به عفونت قارچی واژن بیشتر می شود.

سیفیلیس، سوزاک، کلامدیا، تبخال و تریکومونا بیماری های منتقل شده از طریق نزدیکی جنسی هستند که باعث خارش واژن می شوند

خارش واژن در بارداری  یکی از نشانه های اصلی عفونت مجاری ادراری می باشد

درمان سوزش واژن بعد از نزدیکی

انگل تک سلولی که می تواند در غده پروستات مردها زندگی کند می تواند موجب بروز ترشحاتی که باعث خارش و سوزش واژن  شود

واژینیت درنتیجه رابطه جنسی ، در توازن عادی واژن اخلال ایجاد می کند

کاندوم ممکن است موجب خارش و سوزش واژن در خانم ها شود

علت سوزش واژن قبل از پریود

ولووواژینیت سیکلی به سوزش مجدد و خارش قبل و یا در طول خونریزی قاعدگی اشاره دارد. این مسئله به معنی عفونت کاندیدا، سوزش شدید، خارش و سوزش در واژن است

مطلب پیشنهادی:   درمان قطعی پروستات با روشهای ساده + فیلم و عکس

پریود باعث تغییرات هورمونی در بدن می شود که باعث تغییر PH در مهبل (واژن) می شود. در چنین مواردی، عفونت مخمر در واقع ممکن است دچار تشدید شود

تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی عامل مستعد کننده عفونت قارچی واژن است

حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند

مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

سوزش واژن

پماد برای سوزش واژن ( بیرون واژن )

عسل طبیعی را به عنوان یک پماد در منطقه آسیب دیده اعمال کنید . آن را حدود ۳۰ دقیقه بگذارید بماند ، سپس حمام آب گرم بگیرید . این کار را حداقل دو بار در روز تکرار کنید تا علائم سوزش واژن بهبود پیدا کنند . همچنین ، دو بار در روز ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری عسل همراه با یک لیوان آب گرم بخورید .

سوزش واژن

سوزش واژن ( خارش لبه های بیرونی واژن )

تورم اطراف منطقه واژن می تواند در لب واژن و یا دیواره واژن رخ دهد

تورم و سوزش واژن ممکن است بر اثر آلرژی، عفونت های باکتریایی یا قارچی، کیست های کوچک ایجاد شود.

بسته به علت، تورم و سوزش واژن می تواند با تحریک، ناراحتی هنگام دفع ادرار، حساس شدن، درد، ترشح و سوزش همراه باشد

قرمزی و تورم لبه واژن می تواند یک نشانه از بیماری مقاربتی باشد. سوزش واژن و بیماریهای مقاربتی در صورتی که درمان نشوند، می توانند به عوارضی منجر شوند. بنابراین، در صورت ابتلا به هر نوع بیماری مقاربتی حتما با پزشک مشورت کنید.