روشهای باورنکردنی برای درمان سوختگی +فیلم وعکس

درمان سوختگی

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده طبیعی و مفید از عفونت و التهاب محل سوختگی پیشگیری می کند و برای درمان سوختگی بسیار موثر است. این ماده غذایی متعادل کننده طبیعی pH بوده به همین دلیل اجازه فعالیت را به باکتری ها نمی دهد، بنابراین با استفاده  موضعی باکتری های موجود یا عفونت  روی پوست را به سرعت نابود می کند و در درمان سوختگی موثر است. برای خرید عسل طبیعی جهت درمان سوختگی ها میتونید از طریق همین سایت اقدام کنید .

درمان تاول سوختگی

عسل به خنک شدن ناحیه سوخته کمک کرده و موجب از بین رفتن درد می شود. از این گذشته این ماده طبیعی در بهبود التیام زخم ایجاد شده روی پوست در اثر سوختگی و درمان سوختگی بسیار موثر و مفید است.

درمان سوختگی با عسل

یک پژوهش نیوزلندی که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفته ثابت کرده است که عسل بهبودی سوختگی‌های سطحی را تسریع می‌بخشد و برای درمان سوختگی مفید است

امروزه بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های مختص سوانح سوختگی از عسل به‌عنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده و سوخته و همین‌طور برای درمان عفونت‌های بافت درگیر استفاده می‌کنند.

درمان سوختگی بعد از ترکیدن تاول

این طلای طبیعی به علت داشتن خواص ضد‌قارچ و آنتی باکتریال و رطوبت رسانی به موضع و درمان سوختگی کمک می‌کند

عسل موادی ترشح می کند که به اندازه کافی همه زخم را می پوشاند ، چرک ها را از میان برمی دارد و از تغییر شکل و چروکیدگی بافت ها و جای زخم جلوگیری می کند و زخم را به کلی از وجود میکروب ها پاک سازی می کند .

عسل در درمان سوختگی به علت ساختار صمغی آن بسیار سودمند و مفید است . چون با مالیدن آن به محل سوختگی مانع رسیدن هوا و میکروب به پوست شده ، از شدت درد و سوزش می کاهد و از تاول زدن و عفونت زخم جلو گیری می کند و با این کار به درمان سوختگی کمک میکند.

عسل خالص و طبیعی برزویان عاری از باکتری بیماری زا و ویروس است و به شدت از رشد میکروب جلوگیری می کند .

درمان سوختگی با بخار

عسل طبیعی حاوی آنزیمی بنام کاتالاژ است که به بهبود انواع زخم ها از جمله زخم های سوختگی کمک می کند و رشد مجدد عاملی را که برای ترمیم پوست مفید است و درمان سوختگی سرعت می بخشد .

در سالهای اخیر عسل به صورت مؤثر در محیط های کلینیکی برای درمان سوختگی های درجه اول ، درجه دوم و سوم به خوبی کاربرد دارد .

دکتر مولان میگوید: «آزمایشها  نشان داد که عسل طبیعی از پماد ضد باکتری برای درمان سوختگی ها ، که در بیمارستان ها استفاده می شود، در کنترل عفونتهای زخمهای سوختگی مؤثر تر است

درمان سوختگی با آب جوش

تحقیقات  نشان می دهد عسل طبیعی یک داروی بسیار موثر برای درمان سوختگی است، زیرا علاوه براینکه درد آن را سریع تر برطرف می کند، باعث تسریع بهبود زخم سوختگی و جلوگیری از آسیبهای بیشتر می شود

برای گذاشتن عسل روی زخم می توان از تکه ای پنبه تمیز استفاده کرد و نباید محل زخم با انگشت لمس شود بعد از آغشتن زخم به عسل روی آن را با گاز استریل و چسب زخم بپوشانید و تازمان بهبودی هرروز این پانسمان تعویض شود.

مالیدن عسل طبیعی خالص یا ضماد هایی مرکب از دو قسمت عسل طبیعی و یک قسمت آرد گندم یا دو قسمت عسل طبیعی و یک قسمت روغن ماهی در التیام انواع زخم ها، درمان سوختگی ها و تبخال مؤثر است.

می‌توانید عسل را روی گاز پانسمان قرار بدهید. سپس آن را به طور مستقیم روی سوختگی‌تان بگذارید.

درمان سوختگی با اتو

عسل طبیعی زخم‌ها را ضد عفونی می‌کند و سوختگیها را بهبود می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی درد را آرام می‌کند، مایعات را از بافت‌ها خارج می‌کند و منطقه‌ی آسیب‌دیده را پاک‌سازی می‌کند.

عسل را به طور مستقیم روی منطقه‌ی آسیب‌دیده مالش دهید و اجازه دهید که مدتی عسل روی سوختگی بماند

همچنین می‌توانید عسل را روی یک تکه باند بمالید و باند را به طور مستقیم روی سوختگی بگذارید و  اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند.

بانداژ را سه تا ۴ بار در روز عوض کنید.

درمان سوختگی

وجود مواد آنتی باکتریال به علاوه مقدار قابل ملاحظه‌ای مس، ید و روی در عسل‌های طبیعی خاصیتی را در این محصول طلایی رنگ به‌وجود می‌آورد که عسل را به دارویی مناسب و بدون عوارض برای ضدعفونی کردن و درمان سوختگی تبدیل می‌کند

به گزارش محققان ترکیب عسل طبیعی با گیاه دارچین برای درمان بیش از ۹۵ نوع بیماری در جهان از جمله بیماری‌های قلبی، زخم‌های سطحی، درمان سوختگی ، بیماری‌های مثانه، بیماری‌های مفصلی و استخوانی و ریزش مو استفاده می‌شود.

درمان سوختگی ناشی از سرما

عسل یکی از درمان‌های خانگی بسیار عالی برای درمان سوختگی زبان است. خاصیت ضدباکتری عسل اجازه نمی‌دهد که پوست آسیب دیده آلوده به باکتری شود. علاوه بر این، عامل ضد التهابی طبیعی عسل موجب کاهش تورم و درد می‌شود.

برای اینکار  یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی را روی زبان بریزید . و اجازه دهید تا حد ممکن روی سوختگی زبان بماند.

این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

تذکر: نباید به کودکان زیر  یک سال عسل بدهید چراکه به زیستگاهی برای عوامل سمی تبدیل می‌شود و منجر به مسمومیت غذایی کودکان خواهد شد

درمان سوختگی با یخ

مصرف عسل طبیعی در دو نوبت صبح و شب (بخصوص عسل آناناس که عصاره آناناس همراه با عسل است) برای زخم‌ها و سوختگی‌ها بسیار مفید است