راهکارهای ساده و طبیعی برای درمان سرفه خلط دار +فیلم وعکس

درمان سرفه خلط دار

عسل طبیعی از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای درمان سرفه خلط دار و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است.

این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد و در درمان سرفه خلط دار موثر است.

عسل طبیعی دکتر گیاهی می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد،  همچنین عسل طبیعی دکتر گیاهی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود ، باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد و برای درمان سرفه خلط دار مفید است. . برای خرید عسل طبیعی جهت درمان سرفه خلط دار میتونید از طریق همین سایت اقدام کنید.

درمان سرفه خلط دار در طب سنتی

عسل طبیعی دکتر گیاهی خواص ضدویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی دارد که آن را به عنوان درمان خانگی بسیار عالی برای نرم کردن گلو و درمان سرفه خلط دار تبدیل می‌کند.

فلفل نیز برای درمان عفونت گلو و درمان سرفه خلط دار مفید است

میتوانید این ترکیب را روزانه ۲ مرتبه برای یک هفته  برای درمان سرفه خلط دار  میل کنید.

درمان سرفه خلط دار – درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان

یکی از موثرترین مواد غذایی در درمان سرفه خلط دار ، عسل طبیعی است؛ عسل طبیعی دکتر گیاهی با تسکین دادن گلوی تحریک شده و صاف  کردن غشای مخاطی سرفه خلط دار را کاهش می دهد.

عسل را می توان با موادی مانند فلفل، لیمو، شیر و دارچین ترکیب کرده و میل کنید.

درمان سرفه خلط دار – علت سرفه های خلط دار طولانی

یکی از روش های از بین بردن علائم سرما خوردگی درمان سرفه خلط دار  با عسل و پیاز است. پیاز به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی در کنار عسل یک داروی معجزه گر در تسکین و درمان سرفه است.

ترکیب عسل و پیاز باعث تقویت دستگاه دفاعی بدن در برابر حمله میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها می شود.

میتوانید پیاز  را  به قطعات درشت خرد کنید. سپس آنها را با دو لیوان آب به‌مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به‌مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل طبیعی دکتر گیاهی و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید.

شما می‌توانید برای درمان سرفه خلط دار از این نوشیدنی روزانه دو تا سه بار میل کنید.

درمان سرفه خلط دار شبانه

زنجبیل، پیازچه و عسل را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و چندین بار در طول روز از آن میل کنید. این ترکیب برای درمان سرفه  خلط دار موثر است.

درمان سرفه خلط دار کودکان در طب سنتی

یک قاشق غذاخوری عسل را به آب گرم اضافه کنید و این نوشیدنی را روزانه چند مرتبه بنوشید.

یک فنجان چای را با کمی عسل و لیمو  ترکیب  کنید و برای درمان سرفه خلط دار ،  روزانه چند بار بنوشید.

درمان سرفه خلط دار

برای درمان سرفه خلط دار ، ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آب داغ اضافه کنید.

از این نوشیدنی ۳ بار در روز استفاده کنید تا گلوی شما نرم شده و خلط آن کاهش پیدا کند

درمان سرفه خلط دار

یک قاشق غذاخوری از تیکه‌های زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. به مدت چند دقیقه بگذارید تا زنجبیل‌ها خیس بخورد و سپس ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید.

میتوانید این دمنوش نرم کننده را  چندین بار در طول روز  میل کنید

درمان سرفه خلط دار

برای درمان خلط گلو آب ۴ الی ۵ هویج را بگیرید و  قداری آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. سپس ۲ الی ۳ قاشق چای‌خوری عسل را با آن ترکیب کنید

این نوشیدنی را  ۲ الی ۳ بار در طول روز میل کنید تا خلط گلویتان از بین برود.

درمان سرفه خلط دار

عسل مجاری شما را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. و  همچنین باکتری‌ها و ویروس‌ها را می‌کشد، و به شما کمک می‌کند سریع‌تر از شر میکروب‌های بیماری‌زا خلاص شوید.

شما چند بار در روز یک قاشق عسل مصرف کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

درمان سرفه خلط دار

یکی از روش های درمان سرفه خلط دار  ، ترکیب عسل طبیعی و موز می باشد.

برای درمان سرفه دو عدد موز رسیده را پوست گرفته و به طور کامل له کنید. سپس موز ها را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از سرد شدن آب جوش به آن عسل اضافه کنید و بعد از گذشت نیم ساعت می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

درمان سرفه خلط دار

گیاه آویشن از گیاهان توصیه شده برای درمان بیماری سرما خوردگی و درمان  سرفه خلط دار است.

این گیاه با کاهش التهابات دستگاه تنفسی به نرم شدن گلو و تسکین سرفه ها و گرفتگی صدا کمک می کند.

مقداری گیاه آویشن را بجوشانید و از عسل نیز برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

از این دمنوش میتوانید صبح ها بعد از مصرف صبحانه و شب ها قبل از خوابیدن استفاده کنید.

درمان سرفه خلط دار

زنجبیل دارای خواص آنتی بیوتیکی قوی است و ترکیب آن با عسل طبیعی به عنوان ماده ای ضد درد و  ضد سرفه طبیعی شناخته شده است.

درمان سرفه خلط دار

نتایج مطالعات نشان می دهد عسل برای درمان سرفه خلط دار  از داروهای ضد سرفه حاوی دکسترومتورفان بی  نیز موثرتر است و از درمان های خانگی موثر برای گلو درد به شمار می رود.

عسل با تحریک غدد تولید کننده بزاق، مسیر تنفسی را باز میکند و علائم سرفه خشک را کاهش می دهد.