درمان آفت دهان کودکان بصورت طبیعی و خانگی +فیلم و عکس

آفت دهان کودکان

یکی از راهکارهای موثر برای درمان آفت دهان کودکان استفاده از عسل طبیعی می باشد. عسل دارای خواص ضد میکروبی است ، بنابراین به ترمیم سریع زخم کمک میکند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کودک خود را با عسل آشنا کنید، بخش ساده ی کار آنجاست که اکثر کودکان آن را دوست دارند و بخش سخت ماجرا این است که عسل را نمیتوان به کودکان نوزاد داد.

عسل علاوه بر درمان آفت، باعث کاهش درد آن هم می شود و برای درمان آفت دهان کودکان نیز مفید است. برای خرید عسل طبیعی جهت درمان آفت میتونید از طریق همین سایت اقدام کنید.

برای درمان آفت دهان کودکان ، پس از صرف هر وعده غذا، با پنبه استریل خیس، زخم را تمیز کنید و سپس با مقداری عسل روی آفت بمالید

می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیر نارگیل مخلوط کنید و از آن برای دهان‌شویه برای درمان آفت دهان کودکان  استفاده کنید.

میتونید برای درمان آفت دهان کودکان در منزل از مخلوط عسل و زردچوبه استفاده کنین و یک مخلوط زرد رنگ را درست کنید.

درمان آفت دهان کودکان در طب سنتی

آب نارگیل را به کودک خود بدهید. شیر نارگیل وقتی در دهان غرغره شود ،باعث ایمنی از آفت دهان در کودکان بزرگ تر می شود. در کودکان نوپا برای درمان آفت دهان کودکان ، روغن نارگیل را می توان روی آفت گذاشت

آلوئه ورا معجزه گر نیز برای درمان آفت دهان کودکان بسیار مفید است

یک ریشه شیرین بیان  بردارید، آن را در یک لیوان آب خیس کنید و بجوشانید. گاز را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. هنگامی که آب خنک شد، می توانید از کودک خود بخواهید تا آن را در دهانش غرغره کند. این کار باید ۴-۵ بار در روز انجام شود تا درمان آفت دهان کودکان کامل شود.

درمان آفت دهان کودکان  دو ساله

عرق کاسنی روزی تا سه استکان و یا مالیدن عسل طبیعی در دهان

اسفرزه نصف قاشق چایخوری دریک لیوان اب سرد بسیار موثر است

جویدن برگ های ریحان درمان خوبی برای زخم ها و درمان آفت دهان کودکان است

برای درمان آفت دهان کودکان ، از دادن غذای گرم به فرزندتان خودداری کنید

غذا را بیش از حد تند نکنید، زیرا می تواند زخم ها و آفت ها را تحریک کند

اگر آفت همراه با تب بالا باشد، نیاز به پزشک دارد

درمان آفت دهان کودکان با داروهای گیاهی

چای سبز برای درمان آفت دهان کودکان موثر است. چای سبز سرشار آنتی‌اکسیدان‌ها است. از آن‌جایی که چای سبز خواص ضد قارچی دارد، برای درمان آفت دهان کودکان موثر است. چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث تسریع روند بهبودی می‌شود.

ابتدا برگ‌های چای سبز را با آب بشویید و دو لیوان دو لیوان آب را در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید که بجوشد و سپس برگ‌های تازه‌ چای سبز و مقدار اندکی نمک به آب در حال جوش اضافه کنید

– حرارت را خاموش کنید و محلول را صاف کنید و اجازه دهید چای خنک شود

– یک تکه پارچه‌ی پنبه‌ای را در چای سبز  کنید و  محل آفت کودکتان را با آن پارچه‌ پاک کنید.

شما باید برای درمان آفت دهان کودکان اینکار را به طور روزانه و به مدت چندین روز تکرار کنید تا علائم و نشانه‌های آفت دهان مانند تکه‌های سفید، ضایعات و درد در کودک کاملا ناپدید شوند.

درمان آفت دهان کودکان شیرخوار

با رعایت نمودن نکات بهداشتی و عمومی به راحتی می‌توانید از بروز آفت دهان کودک جلوگیری کنید، چراکه پیشگیری بسیار راحت‌تر از درمان آفت دهان کودکان آن است.

عواملی که باعث تشدید آفت دهان کودک می‌گردد : آلوده بودن سینه مادر، آلوده بودن پستانک نوزاد، سر شیشه شیر نوزاد و قاشق غذا خوری اشاره کرد

در صورتی که به نوزاد خود با شیشه شیر می‌دهید، پس از هر باری که نوزاد شیر می‌خورد، سر شیشه یا پستانک را به خوبی بشویید

اگر با سینه خودتان به نوزاد شیر می دهید مطمئن شوید که نوک سینه شما آلوده به این قارچ نباشد. در صورتی که نوک سینه‌تان دردناک و قرمز باشد، احتمال آلودگی به قارچ برفک دهان وجود دارد و امکان دارد دوباره این قارچ را به نوزادتان منتقل کنید

برای کاهش اثرات و عوارض این بیماری، مادر هم باید پس از مشورت با پزشک با محلول جوش‌شیرین پستان خود را شست ‌و شو داده یا از داروهای ضدقارچ به توصیه پزشکان استفاده کند

برای درمان بیماری‌های کودکان یا نوزادان، هیچ‌گاه سرخود اقدامی نکنید و حتما تجویز و توصیه پزشک را مد نظر قرار دهید

آفت دهان در کودکان

آفت دهان خود به خود خوب می شود و نیاز به درمان ندارد و اگر درمانی صورت می گیرد جهت کاهش درد، سوزش و التهاب است

گنجاندن مواد غذایی سرشار از آهن و اسید فولیک در رژیم غذایی در بهبود علائم و درمان آفت دهان کودکان موثر است.

برای درمان آفت کودکان، دهان را با محلول آب و نمک و یا دهانشویه شستشو دهید

عدم مصرف غذاهای تند، شور یا اسیدی یا هر چیزی که باعث التهاب بیشتر دهان و تشدید آفت دهان می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

از خوردن غذاهای تند، شور و اسیدی (مثل گوجه و لیمو) که باعث تشدید آفت دهان ملتهب می شود، پرهیز کنید.

مقداری نارگیل را رنده کنید و با فشردن آن شیر نارگیل را استخراج کنید. شیر بدست آمده باید بصورت غرغره کردن مورد استفاده قرار بگیرد. دارای تاثیر آرام کنندگی و شفا بخشی آفت دهان کودک به سرعت می باشد.

عسل دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد تورم می باشد، عسل طبیعی دارای خاصیت تسکین دهنده فوق العاده برای آفت دهان دردناک می باشد. شما به مقدار اندکی عسل طبیعی و آب گرم نیاز خواهید داشت. مقدار اندکی آب را در دهان خود غرغره کنید و سپس مقدار کمی عسل طبیعی را مستقیما روی زخم خود قرار دهید. در روز ۲ تا ۳ بار این عمل را انجام دهید.

آفت دهان همراه با تب

عسل، خواص ضد التهابی دارد اما به خاطر داشته باشید که باید عسل ارگانیک انتخاب کنید چون می تواند کارهای زیادی انجام دهد  و برای درمان آفت دهان کودکان نیز مفید است

حتماً در ابتدا با آب گرم غرغره کنید .مقدار زیادی عسل روی آفت ها بگذارید.

این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید واین کار را تا زمان دیدن برخی تغییرات، ادامه دهید .

اگر آفت همراه با تب بالا باشد، برای درمان آفت دهان کودکان ، نیاز به پزشک دارد.

آفت خارج از دهان ، می تواند درد شدیدی داشته باشد و مسری باشد. در این صورت برای درمان آفت دهان کودکان، او را نزد متخصص اطفال ببرید

برای درمان آفت دهان کودکان ، غذا را بیش از حد تند نکنید، زیرا می تواند زخم ها و آفت ها را تحریک کند.

برای درمان آفت دهان کودکان که به نظر می رسند آلوده و عفونی هستند، باید توسط پزشک بررسی شوند.

ممکن است کودک شما دچار مشکل در خوردن یا نوشیدن به دلیل آفت دهانی اش باشد، اما مهم است که کودکتان مقدار زیادی مایعات بنوشد و هیدراته و آبرسانی شود. از دست دادن آب بدن می تواند به خشک شدن داخل ناحیه دهان منتهی شود و آفت و زخم را بدتر کند.

برای نوزادان، شیر دادن به عنوان هیدراتاسیون برای بهبود زخم دهان کمک می کند.

اهداف اولیه درمان پزشکی در بیماران مبتلا به زخم های آفتی و  آفت دهان کودکان ، تسکین درد، حفظ مایع و مصرف مواد غذایی، حل و فصل زودرس و پیشگیری از عود است.
قبل از مطالعات گسترده و پر هزینه، اکثر بیماران مبتلا به طور تجربی باید درمان شوند.
درمان زخم های مکرر آفتی و آفت دهان کودکان  معمولا شامل درمان ضد التهابی و یا علائم است، در حالی که ایمونوژن ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، مگر در موارد شدید و مقاوم.
بسیاری از درمانهای ذکر شده در زیر برای آفت دهان کودکان  به طور خاص در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

عوامل ضد التهابی عبارتند از: کورتیکواستروئیدها، مهار کننده های آملکسانکس و متالوپرتاز. درمان در شروع ممکن است علائم را کاهش دهد یا از پیشرفت زخم خارج شود.

کورتیکواستروئیدهای با قدرت بالا که ۲ تا ۴ بار در روز برای آفت دهان کودکان استفاده می شوند، ممکن است در ارتقاء بهبودی و کوتاه کردن دوره زخم های آفت کشنده (زخم های زخم) موفق باشند، به خصوص اگر در اوایل زایمان استفاده شود.
تهیه موضعی مانند دهانشویه، موکتوئیدوز پاستر یا ژل ها ترجیح داده می شود زیرا آنها مقدار دارو را تحویل می دهند و بنابراین اثرات جانبی سیستمیک را کاهش می دهند. به خاطر داشته باشید که کورتیکواستروئیدها خطر ابتلا به کاندیدیازیس و سایر عفونت های ثانویه را افزایش می دهند.

ژل کورتیکواستروئید بهتر از کرم و پماد hsj، اما هر یک از این ممکن است با چسب مانند نرم کننده برای تماس طولانی مدت مخلوط می شوند. اثرات این داروها محدود است،
زمانی که ضایعات متعدد و یا سخت برای رسیدن به اپلیکاتور پنبه.

زخم شدید جدا شده ممکن است با یک بار تزریق موضعی استروئید (به عنوان مثال، تریامسینولون) در بافت ساب موکوزال پس از استفاده از یک بی حسی موضعی درمان می شود.

هنگامی که ضایعات شدید و یا متعدد هستند، تحویل استروئید محلی را می توان با آماده سازی مایع و اسپری (به عنوان مثال، اسپری بکلوستازون) به دست آورد. مایع در اطراف حفره دهان به مدت ۲ دقیقه، سپس دفع می شود. این تکرار می شود ۲-۴ بار در روز، با یک برنامه همیشه در هنگام خواب اتفاق می افتد، تا زمانی که ضایعات فروکش کند.

یک دوره کوتاه از پردنیزول خوراکی پالس برای آفت دهان کودکان  باید فقط برای موارد مداوم یا شدید در نظر گرفته شود. بیماران که در این نقطه در الگوریتم درمان قرار می گیرند ممکن است نیاز به غربالگری بیشتری برای حذف تشخیص های اضافی داشته باشند. اگر وضعیت بیمار به یک انفجار کوتاه از کورتیکواستروئیدها پاسخ ندهد، باید پردنیزون خوراکی ادامه یابد تا ضایعات فروکش کند و سپس سفت شود.

بسیاری از درمان های طبیعی در درمان زخم های آفتی برای آفت دهان کودکان پیشنهاد شده است. کاهش درد زخم، اندازه و اریتم با عسل موضعی در یک گروه سابقا ۹۴ نفر از افراد مبتلا به زخم آفتی جزئی را ذکر کردند. تکه های چسبنده با ۷٪ آلوم که سه بار در روز استفاده می شود به طور معنی داری کاهش اندازه زخم آفتی و درد، بهبود سریع در افراد مبتلا به زخم های آفتی مجدد را کاهش می دهد.
همچنین نشان داده شده است که ازن در هوا و روغن اوونوئید در کاهش درد زخم آفتی و اندازه آن برای آفت دهان کودکان موثر است. برای تأیید این نتایج امیدوار، مطالعات بیشتری لازم است.